Sunday, January 20, 2013

Assalamualaikum pembuka bicara, alhamdulillah dan syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya aku menerima Nur-kiinsafan dan petunjuk semasa aku masih hidup. Saya sebagai manusia biasa tidak pernah terlepas daripada melakukan kesilapan. Kehidupan dunia yang penuh dengan cabaran dan ujian sedikit sebanyak menarikku jauh daripada KeEsaan Allah. Memang benarlah keseronokan dunia membuatkan kita lupa siapa diri kita sebenarnya dan tanggungjawab kita sebagai HAMBA Allah di muka bumi ini. Bukan saya menolak 100% kelazatan  di dunia ini, cuma saya perlu menilai kembali cara hidupku dan berubah mengikut keselesaan diriku. Aku percaya, sekiranya aku berubah secara perlahan-lahan dan sepanjang proses itu aku penuhi jiwaku dengan kelazatan al-quran dan sunnah, ia lebih bermakna. Semoga Allah membantu aku sepanjang penghidupan ini dan rakan-rakanku sentiasa mengingatkan aku sekiranya gerak langkahku terbabas dari landasan yang sepatutnya. Insyaalah.



No comments:

Post a Comment